Mette Hvid Johannesen
Bestyrelsesformand
Som almen boligorganisation, er vi bygget op omkring beboerdemokratiet.
Repræsentantskabet er AAB Aarhus’ øverste myndighed. Det består af beboere valgt fra boligafdelingerne samt medlemmer af organisationsbestyrelsen.
Det er repræsentantskabet, der godkender årsregnskab og -beretning, træffer overordnede beslutninger og som vælger organisationsbestyrelsen.
Der afholdes repræsentantskabsmøde én gang om året, hvor repræsentanterne også kan stille forslag, som der stemmes om.
Bestyrelsen for AAB Aarhus består af beboervalgte medlemmer og har det overordnede ansvar for AAB Aarhus.
Det er organisationsbestyrelsen, der eksempelvis fastlægger strategi, mål og boligpolitik, har det overordnede ansvar for økonomi og drift og som ansætter direktøren. Bestyrelsen fungerer desuden som den øverste ledelse mellem repræsentantskabsmøderne.
Ud over organisationsbestyrelsen og repræsentantskabet er kernen i beboerdemokratiet de frivillige bestyrelser i hver af vores afdelinger.
Bestyrelsesformand
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Næstformand
Bestyrelsesmedlem
I AAB Aarhus er vi omkring 160 medarbejdere, der arbejder for at sikre trygge, solide og gode boliger til vores beboere.